ایجاد اختلال در خدمات اورژانس اردبیل با 23 هزار تماس مزاحم
به گزارش سلامت، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اردبیل اظهار داشت: تماسهای مزاحم تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در ۹ ماهه سالجاری به ۲۳ هزار مورد رسیده و این امر باعث اختلال در روند امدادرسانی شده است.
به گزارش سلامت به نقل از مهر، سعید مهری اظهار نمود: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳، پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان ۶۳ هزار و ۳۵۲ مأموریت انجام داده اند که در مقایسه با ۶۱ هزار و ۷۹۲ مأموریت در مدت مشابه سال قبل، رشد ۲.۵ درصدی را نشان داده است.
وی در تشریح جزئیات این مأموریت ها اضافه کرد: از کل مأموریت های انجام شده، ۱۱ هزار و ۵۷۰ مورد در ارتباط با حوادث غیر ترافیکی، ۸ هزار و ۲۶۸ مورد در ارتباط با حوادث ترافیکی و ۴۳ هزار و ۵۱۴ مورد هم در ارتباط با بیماری ها بوده است.
مهری ضمن اشاره به حجم بالای تماس ها با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان، اظهار داشت: متأسفانه در ۹ ماهه سالجاری، ۲۳ هزار و ۷۱۱ مورد تماس مزاحمت تلفنی در سیستم های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده است که این مورد اختلال جدی در روند خدمات رسانی به مردم بوجود می آورد.
وی با تکیه بر اهمیت ثانیه ها در تماس با اورژانس ۱۱۵، تصریح کرد: اشغال خطوط اورژانس به علت تماسهای مزاحم، می تواند جان هموطنان را به خطر اندازد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اردبیل از هم استانی ها درخواست نمود در هنگام تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، با عرضه اطلاعات دقیق شامل نام شهرستان و آدرس دقیق محل حادثه، با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس همکاری لازم را داشته باشند.
منبع: سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب