مدیر كل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شكایات وزارت بهداشت عنوان كرد

یک میلیون و 500 هزار تماس مردمی با سامانه 190 وزارت بهداشت

یک میلیون و 500 هزار تماس مردمی با سامانه 190 وزارت بهداشت

به گزارش سلامت، مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفتند که قریب به ۱۲۰ هزار درخواست ثبت و مورد پیگیری قرار|گرفت.


به گزارش سلامت به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رحیم نیا در حاشیه برگزاری اولین اجلاس مدیران و روسای دفاتر و ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن شهید سلیمانی ستاد مرکزی اظهارکرد: مهم ترین وظیفه اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، ارزیابی عملکرد افرادی است که بعنوان مدیر در دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی در سرتاسر کشور و سازمان های وابسته فعالیت می نمایند.
وی ادامه داد: در همین راستا قبلا فرم خاصی برای ارزشیابی وجود نداشت، اما از زمان حضور دکتر عین اللهی در وزارت بهداشت فرم ارزشیابی آماده و شاخص هایی تدوین شد و بر طبق این شاخص ها ارزیابی روسای دانشگاه ها و معاونین ستادی صورت می گیرد.
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید دارد که تا ارزشیابی از مدیران صورت نگیرد نمی توان متوجه شد که عملکردها به چه صورت است و بعد از ارزشیابی، ارزیابی نقاط قوت و ضعف مدیران مشخص و تصمیم گیری می شود.
دکتر رحیم نیا تصریح کرد: این اجلاس در جهت توانمندسازی اعضای دفاتر مدیران و ادارات بازرسی بوده چون که یکسری اطلاعات باید منتقل شود و تاکید ما بر مسائل روز جامعه است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت همینطور در رابطه با حضور حوزه بازرسی در سفرهای استانی هیات دولت و وزارت بهداشت هم اظهار داشت: میز ارتباطات مردمی در سفرهای استانی با دستور وزیر بهداشت تشکیل می شود و هدف اینست تا حد ممکن کار مردم صورت گیرد. در این سفرها تمام کارهایی که در استان قابل انجام است فورا آنجا اقدام و یا در ستاد مرکزی وزارت بهداشت پیگیری می شود.
دکتر رحیم نیا با اشاره به اینکه اولویت ما اینست که درخواست های مردم پیگیری و صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ماهانه ۴ بار سامانه سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) را رصد می نماییم تا مطمئن شویم درخواستی باقی نمانده است که منجر به نارضایتی شود. هدف اصلی ما رضایت مردم است و قاعدتا وقتی رسیدگی به درخواست ها افزایش یابد نمره امتیاز وزارت بهداشت هم بالاتر خواهد بود که این مورد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
طبق گزارش سایت وبدا، او همینطور در انتها در رابطه با سامانه ملی ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) هم اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفتند که قریب به ۱۲۰ هزار درخواست ثبت و مورد پیگیری قرار|گرفت.




منبع:

431
5.0 / 5
1402/04/02
18:52:50
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , پزشكی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سلامت